Friday, July 1, 2011

Lelaki Oh Lelaki! | Fakta tentang Laki-Laki.




Assalamualaikum semua! Okay, kali ini aku nak kongsi sikit info yang best dengan readers semua. Ini ada sedikit fakta tentang lelaki, tapi ini cuma pandangan aku jak lah. Semua fakta yang dikemukakan di bawah ini bersifat universal kalau korang tanya kaum lelaki, ini mesti dia setuju dengan fakta-fakta ini. Jadi bagi kaum perempuan cuba lah memahami ok. thanks!


1. Lelaki sebenarnya tak melihat pada perempuan yang muka cantik. Sebaliknya diaorang lebih tertarik pada perempuan yang kemas dan beketrampilan. Natijahnya, perempuan yang kurang cantik di luar sana tak usah risau, pergi bershoping dan tonjolkan kekemasan diri anda. Kalau nampak bersih pun jadi lah :))) * tahu beza juga yang mana kemas yang mana semak(terlebih eksesori) kan?


2.            Lelaki suka dengan perempuan yang 'Diam-Diam Ubi Berisi' berbanding perempuan 'Tin kosong'. Maksudnya, lelaki suka dengan perempuan yang humble, tak cakap banyak, cakap bila perlu jak, dan bila bercakap menunjukkan dia tu berilmu berbanding perempuan yang banyak mulut tapi kalau bercakap tentang ilmu/pelajaran... Tiba-tiba jadi kosong.


3. Lelaki sangat suka flirts. itu lumrah alam.


4. Lelaki boleh suka pada perempuan dalam seminit dan boleh jugak tak suka pada perempuan itu seminit kemudian. pernah terjadi macam itu?


5. Lelaki mungkin akan flirting around seharian suntuk. tapi sebelum tidur dia pasti akan berfikir tentang perempuan yang paling dia sayangi. Sampai terbawa ke dalam mimpi. percaya lah.


6. Lelaki boleh gila bila terkena panahan senyum sang perempuan yang menawan sukma. Jadi, amalkan prinsip 'Senyum Tak Perlu Kata Apa-Apa'. Jangan bila dah baca fakta ini, sang perempuan akan senyum memanjang jak. Nanti lelaki akan rasa annoying pulak, senyum bila rasa perlu jak ok? :)


7.            Lelaki tidak akan menonton wayang yang bertemakan cintan cintun sebagai contoh Nur Kasih. Kerana bagi mereka filem-filem sebegitu tidak masuk dengan jiwa mereka.


8.             Approximate, 9 daripada 10 Lelaki tidak layan lagu Justin Bieber. Saya boleh buktikan fakta ini. Sang Perempuan tidak percaya? Selidik lah sendiri.


9. Sila jangan cerita pasal ex-boyfriend. Lelaki amat pantang!


10. Bila kaum perempuan memberi message 'you know what?!! ermm. never mind'. akan membuatkan sang lelaki ini berfikiran jauh menyimpang dari apa sebenarnya yang sang perempuan ingin sampaikan. Jadi Perempuan jangan sesekali gantungkan soalan yang boleh membuatkan lelaki curious.


11. Lelaki sangat benci dengan golongan yang terbantut sifat kelakiannya (Pondan lah!).


12. Lelaki suka perempuan yang pandai memasak. Kalau pandai memasak tapi tidak rajin memasak... Sama jugak ceritanya kan? Jadi, Perempuan haruslah rajin + pandai memasak Hehe!


13.          Air mata lelaki tidak AKAN meleleh bila menonton  scene-scene sedih cerita Hindustan ataupun Korean. Kalau meleleh pun Lelaki akan cepat-cepat besarkan mata. Haha!


14.          Lelaki sangat suka dengan perempuan yang Happy go Lucky!


15.          Lelaki hanya ada satu nafsu. perempuan ada 9. maksudnya?


16.        Wei! Sudah-sudah lah. Ingat senang kah nak fikir idea-idea yang realistik ini. Overall, Cukup??? setuju tak..


p/s: Jom tengok 3D Transformer: Dark Of The Moon!
p/s: Like lah kalau suka.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...