Friday, February 11, 2011

Projek Memanipulasi!

Assalamualaikum.

Entry kali nie aku nak tunjukkan lah beberapa gambar yang berjaya aku manipulasikan
hasil bantuan imaginasi aku yg sngat luas nie.
Btul jgak kata Albert Einstein nie, dia ckap Imagination is more important than knowledge because for knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand.

Aku dpat ilham untuk memanipulasi gmbar nie dripada
   benda yg ada di sekeliling aku dan apa yg aku lihat
tambahan pula baru install photoshop cs3 makin berkobar-kobarlah semangat aku untuk memanipulasi gmbar.

Inilah hasil nya!
jom layan!




Gmbar pertama
 nie mengisahkan tentang seorang pelajar yang escape daripada sekolah.
tngok daripada ekspresi wajah pelajar ini jelas kelihatan bahawa pelajar ini gembira meskipun beliau dikejar oleh anjing.
HaHaHaHa!
sebenarnya, nak buat effect malam utk gmbar nie ,tpi tak jadi disebabkan ilmu aku tentang photoshop masih cetek lgi.
*klau buat effect malam tentu lebih masyuk gmbar nie kan.

gmbar muis yang dimanipulasikan seolah-olah dikejar oleh anjing. xD




Hambik!
gmbar original nie sbenarnya di snap kat kwasan asrama.
hahahhah!





Gmbar ke-2
 nie aku dapat ilham selepas menonton I shouldnt be alive.
gmbar nie mengisahkan tentang seorang explore yg terperangkap kat pergunungan salji dan secara tiba-tiba avalanche muncul. *OMG
klau korang perhatikan gmbar nie btul2 mamat nie nmpak steady je kan, siap celuk tngan dlam poket lagi. Hahahaha!
*apa perasaan korang klau korang lah yg gnti tmpat mamat tu.


Layer yg ditambah dlam gmbar nie ialah:
-Avalanche yg timbul di celah bukit.
-orang yg terpaku melihat avalanche tiba-tiba muncul di celah-celah bukit.

mamat yg berdiri tu sebenarnya ricky. xD




Gmbar ke-3
nie aku dapat ilham selepas aku terjumpa something interesting kat psd.tutsplus
iaitu quick tip macam mna nak simulate x-ray photography in photoshop. 
so, tak semena-menanya aku pun test lah effect nie kat gmbar kepala aku.
In the dawn of the new millenium, korang tak payah dah susah2 x-ray badan kat hospital,
x-ray je kat photoshop. hahahhaa!
klau korang nak test jgak effect nie klik sini

Gmbar kepala aku yg di x-ray
doktor kata otak aku mcm otak Einstein.




masa yg dperuntukkan utk memanipulasi setiap gmbar nie adalah dekat sejam setengah, 
nak cakap penat tu, ada lah sikit.
overall, puas hati jgak lah percubaan pertama untuk memanipulasi nie mnjadi,
biarpun terdapat sedikit kecacatan,

Because i believe, practise makes perfect!

{yangumar}


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...