Thursday, March 31, 2011

Hai! apa cerita ni, kutuk-kutuk agama kitaorang.


Assalamualaikum. Hye :)

Ok, kali ini aku nak serious pulak. Hari ini aku tengah layan facebook orang ramai tengah kecoh cerita pasal kes Hina-Caci-Maki Agama, patut lah sehari dua ini member-member aku kecoh pasal ada satu orang betina ini maki-hamun agama kitaorang (aku tak pangil dia perempuan sebab perangai dia macam betina). Malas lah aku nak mention nama dia kat sini, korang usya lah sendiri (Klik sini). Kalau korang tengok status FB dia, First yang korang akan cakap: "Astaghfirullahalazim", memang melampaulah tuduhan dan makian betina tersebut dan mampu membuatkan aku nak menghempapkan Fridge kat muka betina tu. Kalau bab agama ni, aku serious banyak bukan sikit, aku tak sanggup tengok agama aku kena caci maki, dituduh bukan-bukan. Sementelahan, orang yang seagama dengan aku. 

Aku bukannya meminta segunung intan untuk diberikan kepada setiap fakir yang ditemui di seluruh pelusuk inci dunia ini, yang kais paginya kadang-kadang dibawa sehingga lewat ke malam hari. Cuma, meminta agar sesiapa yang kerjanya duk kutuk-kutuk agama tu, STOP lah kerja korang yang tidak berfaedah langsung tu, kalau nak meraih populariti pun, jangan lah sampai nak maki-hamun agama kitaorang. Apa yang kau dapat caci maki agama kitaorang? Tak ada apa lah der. Paling-paling pun orang yang TERlebih bangang jak like status kau tu dan aku malas lah nak sebut pasal azab-azab yang akan kau terima kalau kau tak bertaubat, bukan janji tapi pasti. Oklah, Bye.



© Yang Umar Aziman

p/s: Aku tidak lah sebaik malaikat and tidak lah sejahat syaitan. Aku cuma manusia biasa.
p/s/s: kalau korang sokong usaha murni aku ini, klik button like Ok :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...