Tuesday, April 5, 2011

Better Single Than Sorry.


Assalamualaikum, Hye :)



What time is it ? 12pm ? Awal jugak! Malam nie walaupun mata aku memang nak lelap , macam ada 1 kati beras tengah terikat kat bulu-bulu mata aku . Tetapi , aku sebagai lelaki kacakNESS semangat jugak nak tulis entry . Pasal apa? Pasal belog aku dah bertukar kulit Ha ha ha , gurau jak lah sebab aku MALAS nak tidur! He he he tidur pun malas.. memang macam haram . Memang semenjak dua menjak ini , aku selalu tidur lambat , kadang-kadang bawa ke jam 2 pagi . Sebab apa ? Korang nak tahu jugak ? Arh , tak payah lah. 



Alright² back to realiti.. Sebenarnya aku nak cerita yang aku single . Ada sesiapa yang  berminat ? Hahaha ! Aku berseloroh jak tu . Ok , nak cerita sikit ni . Tempoh hari , ada lah seorang rakan ini , dia mengajukan soalan yang ringkas sahaja tetapi boleh menyebabkan otak aku tersembul keluar melalui telingga , soalan dia berbunyi : " Mai , kau tidak jelak kah hidup single jak ? " 
Saya membalas pertanyaan kawan saya itu dengan nada yang kurang selesa : " Ermm , kau dah buang tebiat kah nak bincang pasal ini , aku dah ada awek kah tak ada kah itu aku punya pasal lah , kau tanya apasal ? " 
Kawan saya membalas: " Teda lah , aku tanya jak . Ini pendapat aku lah , boringlah hidup single ni , kau tak rasa kah ? " 
Saya menjawab:" Eh, kau dah isi kah maklumat UPU ? " * saya sengaja menukar topik , sebab malas nak jawab soalan eksistensialisme banggang kawan saya itu. 


Ok , sebenarnya hari ini aku nak beritahu korang dan kawan aku tu , sebab apa aku single . Bukannya sebab aku Gay dan tidak laku Ok . Attention Kepada Pembaca 'awek' . Sila tukarkan 'AWEK' Kepada 'PAKWE'. sebab aku ceciter awek sebab aku lelaki. 



Kebaikan Hidup single ?

Pertamanya.. OMG memang superb best. Korang jalan mana-mana pun dengan awek-awek lain pun tiada hal lah punya sebab korang takkan ada notification yang boleh buat korang down! Ha ha ha.. Aku malas nak terangkan notification sebab sekarang dah zaman fesbuk dah..



Takkan ada perkataan yang caring nak mampus.. sebagai contoh :

1. Sayang ... sayang kat mana ? GPS please!
2. Sayang.... sayang dah makan ? Kalau belum nak I tapaukan ke ?
3. Sayang...sayang sayang sayang² ?

Hambik korang siap kuasa 2..nasib baik aku taktau camna nak pacak kuasa 3 , punca kuasa 2 ke apa ke... Ha ha ha..



Keduanya.. Korang bebas dari segala amaran tsunami yang akan menimpa korang..Maksud aku kat sini.. Kalau korang tak ada awek , so tak payah lah korang nak fikir kalau awek orang lain nak nangis pagi² buta tuh..Best jer lu tidur kan? Ha ha ha.mampus kau kat situ , ketawa macam setan!



Ketiganya..Mungkin korang akan save sikit duit poket korang walaupun korang memang tak ada duit.. Ha ha ha.. nak save celah mana lagi kan ? Kerja pulak mengangur jak .. { mengangur tuh kerja kah ?}
Kalau setiap minggu tidak sah jikalau pasangan dua sejoli keluar berjalan-jalan ke bandar untuk menunjukkan yang mereka tu sweet sangat , dan dah jadi lumrah rakyat malaysia dah , kalau keluar berjalan dengan pasangan, haram nak singgah gerai makan yang tiada standard mesti singgah kedai makan yang ada class paling kurang pun kepci .



Keempatnya... Korang akan lebih tenang untuk memikirkan tentang pelajaran mahupun kehidupan korang . Maksud aku , korang terhindar daripada tekanan perasaan yang bakal menimpa korang . Contohnya lah kan : Ada seorang awek ini dia mengSMS pakwe dia dengan berharap pakwe dia akan membalas pertanyaan nya yang berbunyi : You sayang I tak? 
Tetapi pada malam itu pakwe tersebut kehabisan prepaid dan kedai top up jauh nun di sana, terpaksa lah beliau menanguh dahulu pertanyaan awek tersebut . Keesokkan harinya setelah HP pakwe tersebut di tambah nyawa , beliau pun membalas pertanyaan gediks awek tersebut dan di dapati awek tersebut merajuk kerana menunggu lama lelaki pujaannya tu mengREPLY message beliau dan meminta supaya tidak menegur beliau selama 3 bulan dan pakwe tersebut pun apa lagi frust menongeng lah . Ha ha ha ! Itu cuma perumpamaan aku jak .



Ke10nya... ok aku malas nak tulis lagi. itu jaklah weh , nak lebih-lebih boleh blah! Ingat senang ke nak fikir point2 yang realiti ni? .. So daripada 4 nie.. kepada korang  kat luar sana..ada terasa tak? Apa-apa pun aku nak terajang lompat jak pada siapa yang lepas couple cakap "SINGLE LAGI BEST" Ha ha ha.. korang nak sedapkan hati kan ? Aku tahu , Ha ha ha . Kan dah pecah rahsia .




© Yang Umar Aziman


p/s : Tiba-tiba gua rasa RAJIN nak tidur nie Ha ha ha .. Anyway Keburukan Single? Raise your hands and say it !!
p/s : kalau korang suka post ini dan masih single klik button like Ok. :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...